Elin Jaconelli

Kategori: DAILY UPDATE

tjejmiddag

i fredags firade vi polly's födelsedag med tjejmiddag på ved companiet. jag tog bara en massa selfies & typ inga roliga bilder på maten eller sällskapet. jag måste bli bättre på att ta med mig min riktiga kamera när det händer något kul. har blivit alldeles för bekväm & använder bara iphonen nuförtiden.

hålla i sig

jag, syrran & celina har spenderat hela dagen på stranden. kan inte det här underbara vädret bara hålla i sig!?

strålande sol

god morgon! idag tar jag en paus frånt tentaplugget & åker raka vägen ner till stranden!

timjan & tång

ikväll blev det middag på timjan & tång tillsammans med min högstadiebästis malin. vi åt getostpizzor & i vanlig ordning skrattade jag så att jag höll på att dö. malin är så jävla vass.

mors dag

vi firade mors dag med långlunch på via95! jag åt pilleräkor & rabarberpaj. måste gå på räkfrossa snart. älskar!

pluggis

jag kämpar på med terminens sista hemtenta i skiktningsdimensioner & intersektionalitet som ska skickas in om en vecka. jag har i alla fall hunnit med ett träningspass idag & framåt eftermiddagen blir det mys, men fram tills dess: mer plugg!

håll tummarna

idag har jag tenta! en av två tentor i UVK2 & sedan är jag fri från plugg i tre månader. håll tummarna för mig!

boat

förra veckan bjöd på en liten båttur till helsingör. vi låg på båten & solade, tog en promenad inne i helsingör, åt planka & drack öl till lunch & avslutade med glasstrutar med sylt & grädde innan vi styrde mot helsingborg igen.

final

min söndagskväll bjöd bjöd först på grillmys hemma hos syrran. satt på deras uteplats i kvällssolen & åt grillad fläskfilé, halloumi, färskpotatis & parmesansås. jag är så avundsjuk på deras underbara, harmoniska svenneliv... när seth skulle sova så körde jag & pappa hem till mig & kollade hockeyfinalen. jag hatar egentligen när matcher avgörs med straffar, men det kändes såklart helt okej när sverige vann. nu ska jag hoppa säng. har föreläsning imorgon förmiddag & sedan måste jag fixa mina naglar, plugga inför tisdagens tenta samt ta en pw eller gymma.

fisksoppa

häromveckan mötte jag upp polly i norra hamnen för en god middag. vi beställde in fisksoppa med bröd & aioli på ya-ha i norra hamnen & bara hade det supermysigt.

ängelholms hembygdspark

jag & erika tog med oss noah & lilly på en utflykt till ängelholms hembygdspark för 1,5 vecka sedan. barnen fick leka, vi grillade korv, solade, tittade på fåglar & grisar, promenerade i trollskogen, dansade på scenen & åt våfflor med mjukglass. älskade ungar, vad de fyller mina dagar med kärlek! divan lilly är faster upp i dagen. "mamma är mest vuxen, men elin är bäst."

med stora bokstäver

jag har ätit min gröt & nu ska jag göra mig i ordning för mitt pass 11-16! ikväll står det mys med stora bokstäver på schemat!

roy's

emma & mamma hämtade upp mig på gymmet i eftermiddags & så körde vi ner till roy's & åt lunch med underbar utsikt & massor av skratt. jag var väl inte helt bekväm med att sitta på en uteservering svettig i träningskläder, men ibland blir det spontant så det fick gå ändå!

bahn mi king

det blev en spontan middag på gröningen tillsammans med erika en ljummen kväll förra veckan. vi köpte med oss vietnamesisk take out från bahn mi king & satte oss på en bänk & åt & snackade skit.

mini weekend getaway

fredag igen... tiden går fort när man har roligt! förra fredagen åkte jag till toftasjön för en mini weekend getaway. pappas tjej hade lagat mat åt oss & sedan firade vi min födelsedag i efterskott med marängtårta & chokladbollar. jag fick ett jättefint badlakan & servetter från carolina gynning av pappas tjej & hennes kids. världens bästa bonusfamilj. jag älskar att åka till dem & bara göra ingenting. äta & dricka gott. sitta i uterummet. promenera längs sjön. att vakna till den här utsikten är helt underbart. måste åka dit snart igen när vädret är topp så att man kan grilla & bada i sjön!

malmö

eftersom jag har haft lite semester från bloggen så har vi lite catching up to do. har till exempel blivit en hel del utflykter & uteserveringshäng i det fina vädret. förra veckan hade jag en heldag i malmö tillsammans med en tjejkompis från högstadiet. det kan gå evigheter mellan gångerna vi ses, men varje gång så känns det som att vi träffades igår. vi tog en långlunch i solen & drack några flaskor rosé. sedan blev det en promenad i stan följt av ännu en uteservering där vi åt chark samt drack öl & bubbel. en helt perfekt dag!

hockey

idag har jag föreläsning 10-12. ikväll blir det hockey såklart & däremellan några timmar i solen eller kanske en pw!

sunseeker

vädret har varit helt magiskt de senaste dagarna! jag njuter till max. idag blev det sovmorgon & sedan låg jag på en filt i gräset & solade hela dagen. nu ska jag ta en pw i kvällssolen & sedan förbereda lite blogginlägg samt plugga lite.

tuffa dagar

long time no see! jag har haft några tuffa dagar & inte alls känt för att blogga. från & med nästa vecka är jag tillbaka som vanligt! kanske redan i helgen om inspirationen kommer tillbaka. vi ses då!

superfint väder

jag älskar att börja sent på helgen så att jag hinner promenera, sola, handla, tvätta & bara ta det lugnt innan jobb. så skönt! nu äter jag gröt & ska snart hoppa in i duschen. superfint väder idag så jag hoppas på ett lugnt väla & på att det händer något mysigt när jag slutar!

camo

eftersom jag födelsedagsskolkade på vår introduktion så blir dagens föreläsning den första för mig den här kursen. sista kursen innan sommarlovet! känns helt sjukt. ikväll ska jag träffa polly! jag är supersugen på sushi så jag hoppas att hon vill till tokyo15 eller till zushi & mysa med mig!

cargopants i camo - HÄR | croppad hoodie - HÄR

milkshake

igår eftermiddag åt jag en tidig middag i gott sällskap på garage i höganäs. en skön liten utflykt i det fina vädret! åt burgare & drack öl & chokladmilkshake! så gott! på kvällen blev det massor av mys i soffan. nu ska jag göra mig i ordning för gymmet, sedan äta brunch samt städa på balkongen & kolla majbål om det inte börjar regna... ser fint ut nu, men enligt iphone-vädret ska det ösregna från klockan 14 & fortsätta hela kvällen...

girls' night out

jag & erika hade supermysigt igår. världens finaste svägerska, syster & vän. vi drack först bubbel hemma hos mig & sedan tog vi en taxi till stan, beställde in mer bubbel & delade på några rätter innan vi avslutade med öl & drinkar.